Cercetari de marketing licenta 2010
B____ 1. Ce se poate spune daca coeficientul lui Spearman ia valoarea din ce in ce mai aproape de +1:
b. intensitatea corelatiei dintre cele doua variabile considerate este mai puternica si directa
C____ 2. In ce categorie se poate incadra un produs, din punct de vedere al aplicarii metodei de analiza a portofoliului BCG, stiind ca are o
cota relativa de piata de 1,78, comercializat pe o piata a carei rata de crestere este de 3%:
c. vaci de muls
D____3. Ce se poate spune de legatura dintre doua variabile stiind ca in urma calculelor coeficientului lui Kendall a rezultat “0,82”:
d. legatura directa si puternica
B____4. Nu este model de studiere a comportamentului consumatorului
b. Modelul Arthur D. Little;
A____5. Metoda BELSON se utilizeaza in cercetari referitoare la:
a. segmentarea pietei;
C____6. Coeficientul lui GINI, in cazul cercetarilor de marketing, exprima:
c. gradul de concentrare spatiala a activitatii de piata
D____7. In cazul scalei nominale, pentru testarea semnificatiei statistice a diferentelor dintre grupuri, la un tabel de contingenta de tipul 2×2,
in cazul in care N este de 25 si este 3 atunci se foloseste:
d. testul probabilitatii exacte a lui Fisher
C____8. Nivelul dobanzilor si rata inflatiei sunt indicatori:
C. intarziati
A____ 9. Coeficientul de contingenta este utilizat pentru masurarea corelatiei in cazul scalei:
a. nominale
C____ 10. Intrebarea dintr-un chestionar “Care este opinia dvs. privind calitatea pixurilor Mont Blanc?
c. interval
D____ 11. Interviul in profunzime este:
d. o metoda directa de cercetare calitativa
D____ 12. Care dintre urmatoarele instrumente de analiza statistica a informatiilor corespund scalei nominale:
d. coeficientul de contingenta, grupul modal, testul (HI patrat)
C____ 13. Mediana poate fi utilizata pentru:
C. determinarea tendintei centrale in cazul scalelor ordinale
A____ 14. Gradul de semnificatie a diferentelor de opinie intre subiectii unui esantion de 200 de pesoane, in functie de varsta, a fost analizat
cu ajutorul testului (HI patrat). In cazul in care valoarea teorética este de 3,822, pentru ce valoare calculata a lui (HI patrat) ipoteza nula
este acceptata:
a. 3,523
C____ 16. Care este opinia unui esantion de 200 de persoane privind produsele Samsung, stiind ca in urma unei anchete de piata, la intrebarea
referitoare la caracteristica “sunet”a produselor s-a utilizat Scala lui Likert, iar in urma calculelor s-a obtinut valoarea “-0,16”:
c. usor nefavorabila
D____ 17. Ce semnificatie are valoarea zero pentru coeficientul de contingenta
d. inexistenta legaturii intre variabile
D____ 18. Mediul intern al firmei este parte a:
D. mediului de marketing
C____ 19. Furnizorii de mijloace materiale, furnizorii de resurse banesti, furnizorii de forta de munca si furnizorii de informatii se inscriu in
categoria elementelor care definesc:
C. micromediul firmei;
B___ 20. Care dintre urmatoarele este considerata metoda cantitativa de previziune:
b. metoda Mayer;
B____ 21. Un produs care are rata de crestere a pietei de 5% si cota relativa de piata de 1,5 in ce categorie de produse se incadreaza conform
matricei BCG ( Boston Consulting Group):
b. vaci cu lapte;
A____ 22. Este adevarat ca studiile despre comportamentul consumatorului au aratat ca:
a. obiceiurile de consum au o stabilitate mai mare in timp decat deprinderile de cumparare, ceea e inseamna ca influenta lor solicita un efort
educational si promotional mai intens;
B____ 23. Concurenta dintre intreprinderi care apar pe piata cu bunuri identice sau diferentiate semnificativ, destinate satisfacerii
acelorasi nevoi se numeste:
b. concurenta de marca;
B____ 24. Este forma de concurenta neloiala:
b. concurenta parazitara;
B____ 25. Obtinerea de avantaje ca urmare a confuziei care poate apare intre activitatea proprie a unei firme si a concurentilor (confuzie de
marci) este cunoscuta in practica sub numele de:
b. concurenta parazitara
B____ 26. Stiind ca rata de crestere a pietei este de 10,5%, cat ar trebui sa fie cota relativa de piata pentru ca produsul sa fie considerat in
stadiul de vedeta, conform modelului B.C.G.:
b. 1,6
D____ 27. Daca in urma calcularii coeficientului de elasticitate rezulta o valoare negativa atunci se poate spune ca intre cele doua variabile
analizate exista o legatura:
D. inversa
A__28. Masurarea corelatiei dintre doua variabile sa realizat cu ajutorul coeficientului lui Spearman, iar
valoarea acestuia a rezultat “0,23”. Cum interpreteaza departamentul de marketing acest rezultat?
A. exista o legatura directa si slaba intre cele doua variabile
A___29. Daca s-a utilizat scala nominala, pentru caracterizarea tendintei centrale se va calcula:
A. grupul modal
B____ 30. Investigarea mediului economico-social este:
B. functie premisa a marketingului
C____ 31. Dorintele oamenilor sunt:
c. o forma de manifestare a nevoilor umane
A____ 32. Cercetarile de marketing sunt:
a. parte a cercetarilor economice
D____ 33. Investigarea preliminara, considerata ca etapa in organizarea si desfasurarea cercetarilor de marketing, consta in:
d. identificarea problemei, definirea scopului cercetarii, elaborarea ipotezelor de lucru si estimarea valorii informatiei
B___ 34. In cazul scalei nominale, regula aplicabila este ca toti membrii unei clase au aceeasi caracteristica si:
b. sunt reprezentati prin acelasi numar sau simbol
B____ 35. Din grupa scalelor de evaluare a atitudinii fac parte urmatoarele scale:
b. diferentiala semantica, scala Stapel, scala Likert
B____ 36. Din punct de vedere al tehnicilor de previziune utilizate, teoria si practica de marketing au consacrat doua metode:
b. cantitative si calitative
C____ 37. Etapa imediat premergatoare executarii cercetarii in cadrul procesului cercetarii de marketing este:
c. elaborarea programului de cercetare
C____ 38. Nu este etapa a procesului cercetarii de marketing:
c. selectia ideilor
C____ 39. Nu este adevarat enuntul:
c. intre tipurile de scala si metodele de scalare nu exista nici o diferenta
C____ 40. Prelucrarea datelor culese cu ajutorul diferentialei semantice conduce la informatii specifice scalelor tip:
C. interval
D____41. Gradul in care un proces de scalare este lipsit atat de erori sistematice, cat si variabile se numeste:
D. acuratete
C____ 42.Testul (HI patrat) este folosit pentru:
C. testarea semnificatiei statistice a diferentelor dintre grupuri in cazul variabilelor masurate cu scala nominala
C____ 43. Informatiile secundare reprezinta:
c. informatii obtinute pentru alte scopuri decat cel al cercetarii in cauza
B____ 44. O metoda de obtinere a informatiilor in cercetarile de marketing o reprezinta:
B. cercetarea directa
D____ 45. Situatia in care o intreprindere turistica se afla in concurenta cu una profilata pe vanzarea de bunuri de folosinta indelungata,
anumite categorii de consumatori fiind obligate de nivelul redus al veniturilor sa opteze intre cumpararea unor bunuri si efectuarea unei
calatorii turistice, se numeste:
d. concurenta generica
B____46. Calculati indicele de difuziune stiind ca in evaluarea conjuncturii unei piete sunt utilizati 20 indicatori, dintre care 6 sunt in scadere, 8
stagneaza si 10 sunt in crestere.
b. 0,3 (30%)
B____ 47. Sunt considerati concurenti buni:
b. concurentii care respecta regulile jocului, isi limiteaza actiunile la un anumit segment si evalueaza impactul acestora asupra pietei;
B____ 48. Legea gravitatiei comerciale tine cont de:
b. numarul locuitorilor centrelor si de distanta dintre localitatea cercetata si centre
D____ 49. Este metoda de cercetare calitativa:
d. tehnica asociativa
C____50. Alegerea surselor de informatii face parte din urmatoarea etapa a procesului de, cercetare de marketing:
C. elaborarea programului de cercetare
C____ 51. Cercetarea de marketing poate fi definita astfel:
C. un ansamblu de activitati prin care, cu ajutorul unor concepte, metode si tehnici stiintifice de investigare se realizeaza masurarea, culegerea,
analiza si interpretarea informatiilor de marketing
C____52. Tehnica Delphi, ca previziune calitativa este intemeiata pe:
C. interviu
B___ 53. Punerea in circulatie de catre o firma a unor afirmatii inexacte despre activitatea firmelor concurente reprezinta o practica care se
numeste:
b. denigrarea concurentilor
C___ 54. In urma calculelor, departamentul de marketing al unei firme a aflat coeficientul de concentrare GINI ca avand valoarea
“0,11”. Cum poate fi interpretat acest rezultat:
c. gradul de concentrare a activitatii firmei pe piata este redus
A___ 55. Coeficientul lui GINI nu poate atinge niciodata valoarea:
a. – 1
D__ 56. In conditia aplicarii testului χ2 (HI patrat), pentru un tabel de contingenta de tipul 8×7, numarul gradelor de
libertate este egal cu:
d. 42
B __ 57. Modelul Nicosia se utilizeaza pentru:
b. comportamentul consumatorului
A___ 58. Pentru o firma de constructie, bancile fac parte din:
a. micromediu
D___ 59. In ce etapa a procesului decizional de cumparare poate apare disonanta cognitiva?
d. comportamentul post-cumparare
A __ 60. Pentru un tabel de contingenta de tipul 2X4 coeficientul de corelatie a rangurilor al lui Kendall poate lua valori in intervalul:
a. [-1,1]
C___ 61. In cazul unui esantion neexhaustiv, atunci cand ponderea componentelor esantionului care au caracteristica studiata este
dificil de estimat se ia valoarea de:
c. 0,50
A___ 62. Teoretic, concurenta ideala presupune existenta in cadrul pietei a urmatoarei conditii:
a. atomicitate
A___ 63. Este element al macromediului firmei:
a. rata natalitatii
A___ 64. Intrebarea “Va amintiti sa fi vizionat, in cursul saptamanii, spotul publicitar la Dacia Logan? o DA
o NU” este scala:
a. nominala
B___ 65. Este obiectiv al oricarui chestionar de marketing:
b. un chestionar trebuie sa minimizeze erorile de raspuns
A___ 66. Una dintre caracteristicile esentiale ale metodelor calitative de cercetare se refera la faptul ca:
a. sunt supuse investigatiei esantioane de dimensiuni mici, nereprezentative din punct de vedere statistic, dar foarte riguros selectionate
A___ 67. Metoda de esantionare a carei principala caracteristica este aceea ca ofera tuturor unitatilor colectivitatii investigate aceeasi sansa de
a fi selectate si incluse in componenta esantionului este:
a. esantionarea simpla aleatoare
C___ 68. In cercetarile de marketing, principiul icebergului inseamna ca:
c. problemele hotaratoare sunt rareori vizibile imediat
A___ 69. Metoda calitativa de previziune prin care se realizeaza un consens de opinii din partea unui grup de experti, solicitati sa faca previziuni
in legatura cu evolutia unei anumite variabile poarta numele de:
a. tehnica Delphi
A___ 70. Ca limita a metodei observarii poate fi considerata:
a. focalizarea asupra comportamentului public
E___ 71. Care este opinia unui esantion de 200 de persoane privind produsele Samsung, stiind ca in urma unei anchete de piata, la intrebarea
referitoare la caracteristica “pret” a produselor s-a utilizat Scala lui Stapel, iar in urma calculelor s-a obtinut valoarea “0,2”:
e. datele sunt insuficiente pentru a trage concluzii
C___ 72. Fluctuatiile inregistrate de cerere si oferta intr -o anumita perioada de timp, tendintele de ansamblu exprimate de raportul dintre ele
si efectele pe care le genereaza formeaza:
C. conjunctura pietei
A___ 73. Motivatiile care determina cumpararea unei anumite marci se numesc:
a. motivatii secundare
B___ 74. Nu este metoda calitativa de previziune:
B. metoda naiva de previziune;
C___ 75. Coeficientul de corelatie statistica a lui Pearson se poate utiliza pentru:
c. masurarea diferentelor dintre alternative masurate prin scale metrice
A___ 76. A creat un model de comportament al consumatorului care ii poarta numele:
a. Nicosia
B__ 77. Cele doua forme de concurenta directa sunt:
b. concurenta de marca, concurenta la nivel de industrie
A___ 78. Resursele naturale si progresul tehnic sunt factori care determina conjunctura pietei:
a. de durata
A___ 79. Pentru un tabel de contingenta, de tipul 4 X 3, numarul gradelor de libertate este de:
a. 6
D___ 80. In cazul concurentei ideale, conditia care presupune existenta unui numar mare de vanzatori si cumparatori, iar interventiile
individuale ale acestora neputand determina o schimbare a cererii sau ofertei globale, reprezinta:
d. atomicitate
C___ 81. Este metoda de scalare comparativa:
c. scala cu suma constanta
B___ 82. In cadrul cercetarii macromediului de marketing al unei firme se are in vedere:
b. rata somajului
C___ 83. Selectarea modalitatilor de culegere a datelor face parte din urmatoarea etapa a procesului de cercetare de marketing:
c. elaborarea programului de cercetare
B __ 84. In urma intervievarii unui numar de 33 de specialisti, referitor la evolutia pietei in trimestru urmator, 12 au indicat o crestere
usoara, 10 o stagnare, 8 o scadere usoara. Care este valoarea
soldului conjunctural?
b. 0,12
D___ 85. La baza piramidei lui Maslow sunt plasate:
d. nevoile fiziologice.
D___ 86. Indicele Paasche se utilizeaza in cercetari referitoare la:
d. studierea preturilor.
C___ 87. Cum se numesc cercetarile care au ca obiectiv elaborarea, testarea si validarea chestionarelor?
c. instrumentale
C___ 88. Panelurile de magazine sunt cercetari:
c. permanente
D___ 89. Formularea unor ipoteze valide nu poate avea ca punct de plecare:
d. metoda de culegere a datelor
B___ 90. Pe baza criteriului obiectivul cercetarii, tipologia cercetarilor de marketing poate fi urmatoarea:
b. cercetari exploratorii, cercetari concluzive
D___ 91. Metoda aplicabila pentru desfasurarea unei cercetari cauzale este urmatoarea:
d. experimentul
B___ 94. Sa se determine opinia generala a consumatorilor intervievati cu privire la gustul produsului Coca-
Cola Light, stiind ca rezultatele anchetei de teren au fost: Coca-Cola acord total acord indiferent dezacord dezacord Light are total gust placut
nr. de 600 500 180 350 50 persoane
b. 0,744
B___ 95. Sa se determine marimea esantionului stiind ca probabilitatea de garantare a rezultatelor este de 95%, t corespunzator este de 1,96,
eroarea limita acceptabila este de , iar ponderea specifica a celor care detin caracteristica studiata este de 81%.
b. 657
B___ 96. Testul Fisher este utilizat pentru:
b. a identifica semnificatia statistica a diferentelor dintre grupuri in cazul scalei proportionale
B___ 97. Esantionare simpla aleatoare este o esantionare:
b. aleatoare fixa fara restrictii
B___ 98. In cercetarea de marketing, masurarea reprezinta:
b. procesul de exprimare simbolica, numerica sau nenumerica, a gradului in care un obiect sau fenomen poseda o anumita caracteristica sau
proprietate
B___ 99. Una din conditiile care trebuie respectate in construirea scalelor o constituie:
b. sa fie inteligibile de catre subiectii de la care se culeg informatiile
B___ 100. Scalele care permit ordonari sunt urmatoarele : a. scalele nominale; b. scalele interval; c. scalele neparametrice; d. scalele
proportionale; e. scalele ordinale; f. scalele nemetrice; g. scalele
b. b,d,e
D___ 101. Este scala de evaluare a atitudinii:
D. scala lui Stapel
D___ 102. Ce metoda de scalare solicita respondentului sa evalueze atitudinea fata de un obiect sau caracteristicile acestuia, pe o scala cu
maximum 7 nivele, intercalate intre doua atribute bipolare:
d. diferentiala semantica
C___ 103. Ce metoda de scalare solicita respondentului sa divida o suma, in general 10 sau 100, intre doua sau mai multe obiecte (atribute)
pentru a reflecta relativa preferinta a respondentului pentru fiecare obiect:
C. scala cu suma constanta
C___ 104. Prelucrarea datelor culese cu ajutorul diferentialei semantice conduce la informatii specifice scalelor tip:
c. interval
D__ 105. Din categoria restrictiilor organizatorice, care intervin in stabilirea marimii esantionului, nu fac parte:
d. probabilitatea cu care se garanteaza rezultatele
D___ 106. In formula de determinare a marimii esantionului „p“ reprezinta:
d. proportia componentelor din esantion care poseda caracteristica cercetata
B___ 107. Este metoda de recoltare a informatiilor de marketing:
b. investigarea surselor statistice
B___ 108. Testul neparametric χ2 (HI patrat) se utilizeaza pentru:
b. testarea gradului de semnificatie a diferentelor dintre grupuri
B___ 109. In cadrul unei cercetari selective, pentru testarea gradului de semnificatie a diferentelor de opinie
intre subiecti s-a utilizat χ2 (HI patrat). In cazul in care valoarea teoretica a lui χ2 (HI patrat) este de 3,84 pentru ce valoare calculata a lui χ2
(HI patrat) ipoteza nula este acceptata?
b. 3,74
A__ 110. Care este numarul gradelor de liberate in cazul unui tabel de contingenta de tipul 2 X 2:
a. 1
A___ 111. Fac parte din metodele cantitative de previziune:
a. metodele cauzale de previziune
A___ 112. Face parte din metodele calitative de previziune:
a. metoda lanturilor Markov
C___ 113. Nivelul dobanzilor si rata inflatiei sunt indicatori:
c. intarziati
B___ 114. Este metoda comparativa de scalare:
b. scala cu suma constanta
C___ 115. Este metoda de scalare care permite comparatii:
c. scala de ordonare a rangurilor
D___ 116. Legea gravitatiei comerciale a fost data de:
d. W.J.Reilly
C___ 117. Practica cercetarilor de marketing a aratat ca eroarea limita acceptata ia de obicei valori:
c. cuprinse intre +- 1 si +-5%
A _ 118. Vanzarile intreprinderii Luceafarul erau in anul 2004 de 10 mld. lei, in timp ce vanzarile
concurentului aflat pe pozitia secunda s-au ridicat la valoarea de 9 mld. lei. Care a fost cota relativa de piata a intreprinderii Luceafarul anul
trecut?
a. 1,11
A __ 119. Sa se determine opinia generala a consumatorilor privind produsul ciocolata cu rodie al firmei Saniuta, stiind ca in urma
unei anchete s-au obtinut urmatoarele informatii:
Opinia foarte buna acceptabila satisfacatoar nesatisfacatoare buna
Nr. persoane 60 50 18 35 5
a. 3,74
B___ 120. Sa se determine cota de piata detinuta de firma Avicola, stiind ca volumul vanzarilor acestei firme pe
piata A, in anul 2004 a fost de 30 milioane euro, iar volumul total al tranzactiilor pe piata respectiva a fost de 300 milioane euro.
b. 10%
Introducere in marketing licenta 2010
MULTIPLE CHOICE
1. Este etapa a ciclului de viata al produsului:
c. cresterea
2. Pozitionarea pe piata are loc:
a. dupa tintirea pietei
3. Pentru o firma de confectii varul face parte din categoria:
c. furnituri
4. In care etapa a ciclului de viata al produselor se realizeaza cu preponderenta perfectionarea produselor:
b. crestere
5. Activitatea de manipulare a produselor este o activitate specifica:
b. distributiei fizice
6. Vanzarile experimentale, in etapa numita testul de marketing a crearii produselor noi, au loc:
b. imediat dupa punerea la punct a produsului nou si a procesului de productie
7. Strategia penetrarii se refera:
c. la fixarea unui pret initial scazut, aplicandu-se chiar si in fazele finale ale ciclului de viata al produsului
8. Elementele cele mai importante ale dimensionarii pretului de desfacere sunt
c. preturile de desfacere ale produselor similare realizate de concurenta
9. Face parte din mediile publicitare:
c. cinematograful
10. Perioada de crestere a ciclului de viata al produselor:
d. este perioada in care numarul concurentilor cresc, iar distributia este intensa
11. Firma Coca-Cola este un sistem de marketing:
b. vertical contractual
12. Distributia televizorului marca Sony este:
b. selectiva
13. Combinarea a doua sau mai multe faze ale canalului sub o singura conducere reprezinta integrarea canalului:
a. verticala
14. Canal de marketing reprezinta:
d. un grup de persoane sau organizatii care directioneaza fluxurile de produse de la producatori la consumatori
15. In ceea ce priveste un sistem de marketing administrat este adevarat ca:
b. membrii individuali ai canalului isi mentin autonomia, ca si in canalele conventionale de distributie,
16. Sistemul de marketing contractual este un sistem:
a. vertical
1 7. Cooperarea a doua firme cu acelasi obiect de activitate care urmaresc realizarea unui proiect comun, care ar fi prea costisitor sau riscant pentru a fi
desfasurat de fiecare organizatie separat formeaza :
b. un sistem de marketing orizontal
18. Sistemul de distributie multicanal presupune:
d. o singura firma infiinteaza doua sau mai multe canale de marketing pentru a ajunge la mai multe segmente de clienti
19. Liderul unui canal dedistributie nu poate fi:
b. consumatorul final
20. Furniturile se vand prin distributie:
a. intensiva
21. Editarea unei reviste de catre firma reprezinta un instrument comunicational care se inscrie in categoria:
d.
relatii publice
2 2. Firma Coca-Cola a organizat in domeniul bauturilor racoritoare, cu ocazia lansarii produsului Diet Coke cel mai mare dineu oficial. Aceast dineu este
dehnica de:
b. relatii publice
23. Cuponul este o metoda specifica:
b. promovarii vanzarilor
24. Sunt metode specifice activitatile specializate de promovare:
1. mostrele, 3. materiale promotionale in punctele de vanzare, 7. ofertele de inapoiere de bani,
a. 1, 3, 7
25. Este metoda de stabilire a bugetului alocat publicitatii:
b. metoda paritatii competitive
26. Marketingul incepe cu:
b. studierea nevoilor potentiale ale consumatorului
27. Urmatoarele tipuri de bunuri reprezinta categorie utilizata in clasificarea bunurilor de consum:
b. bunurile de noutate
28. Care din urmatoarele caracteristici ale bunurilor de uz curent este incorecta?
d. se achizitioneaza in cantitati mari
29. Una din urmatoarele nu prezinta forma a unui sistem vertical de marketing
b. sistemul vertical de marketing conventional
30. Un sistem vertical de marketing reprezinta:
c. un canal de distributie in care un singur
31. Prin sistem de distributie pe orizontal se poate intelege:
c. combinarea tuturor detailistilor unei firme sub o singura conducere
32. Din ce categorie fac parte cuiele pentru firma Mobexpert producatoare de mobila:
a. furnituri
33. Marketingul relational este:
d. orientat mai mult pe termen lung
34. Un segment de piata este reprezentat de:
a. un ansamblu al pietei globale, format din cumparatori de acelasi fel, grupati dupa unul sau mai multe criterii de clasificare
35. Un segment de piata trebuie sa fie:
c. cel mai vast grup omogen posibil de identificat
36. O declaratie de misiune trebuie sa fie:
b. o afirmare a scopului organizatiei
37. Comertul electronic este:
c. parte a afacerilor electronice
38. Ce grupa cuprinde doar factori ai micromediului:
b. furnizorii, concurentii, clientii, intermediarii
39. Stilul de viata se defineste prin masurarea dimensiunilor AIO care predomina la un consumator si care se refera la:
a. activitati, interese, opinii
40. Conform teoriei lui Sigmund Freud:
b. indivizii nu constientizeaza de cele mai multe ori adevaratele resorturi psihologice care le contureaza comportamentul
41. Tendinta oamenilor de a filtra majoritatea informatiilor la care sunt expusi se numeste:
a. atentie selectiva
42. Care este ordinea etapelor procesului de adoptare a unui produs nou:
d. constientizarea, manifestarea interesului, evaluarea, testarea, adoptarea
43. Situatia de cumparare a firmelor care implica o decizie de rutina se numeste:
a. recumpararea directa
44. Nu are influente majore in comportamentul intreprinderilor cumparatoare:
d. factorii emotionali
45. De obicei, este recomandat ca o companie sa incerce sa:
a. adapteze produsele sale atitudinilor consumatorilor
46. Instrumentele tactice de marketing pe care firma le combina ca sa produca o anumita reactie din partea pietei vizate constituie:
c. mixul de marketing
47. Motivele de cumparare reprezinta:
a. nevoi care devin atat de presante incat imping persoana sa caute sa le satisfaca
48. Atunci cand se aplica marketingul de masa piata:
a. nu este segmentata
49. O nisa de piata este:
c. un grup mai restrans de consumatori obtinut in urma divizarii unui segment de piata in subsegmente
50. Micromarketingul include:
c. marketingul individual
51. Deformarea selectiva se refera la:
b. tendinta oamenilor de a interpreta informatiile intr-un mod care se pliaza pe conceptiile lor anterioare
52. Faza imediat premergatoare declinului in cadrul ciclului de viata al produsului este:
b. maturitatea
53. Oferta restaurantelor este considerata:
c. oferta hibrid
54. Etapa imediat premergatoare analizei afacerii in cazul etapelor dezvoltarii produselor noi este:
c. dezvoltarea strategiei de marketing
55. Lungimea canalului de marketing dintre producator si cumparatorul final se diminueaza prin:
d. renuntarea la un anumit nivel din canalul de marketing
56. Este etapa in dezvoltarea produselor noi:
c. analiza afacerii
57. Strategia marcii care presupune ca marca existenta sa fie extinsa la noi forme, dimensiuni si arome ale produselor existente se numeste:
b. extinderea marcii
58. Numarul de versiuni oferite de fiecare produs al liniei reprezinta:
c. profunzimea gamei
59. Modul in care consumatorii percep un produs real sau potential poarta numele de:
b. imaginea unui produs
60. Care dintre conceptele managementului marketingului poate conduce la miopia de marketing:
b. conceptul de produs
61. In ceea ce priveste micromarketingul nu este adevarat enuntul:
d. in cazul micromarketingului piata nu este segmentata
62. In etapa de introducere se ofera pe piata:
a. un produs de baza
63. Conflictul din cadrul canalului de distributie poate fi:
b. conflict vertical
64. Este etapa a ciclului de viata al produsului:
c. cresterea
65. Conflictul din cadrul canalului de distributie poate fi:
b. conflict orizontal
66. Nu este metoda de stabilire a pretului:
d. stabilirea pretului bazata pe venit
67. Marketingul direct:
b. consta in legaturi directe cu anumiti clienti tinta, alesi cu grija pentru a obtine atat o vanzare imediata, dar si pentru a cultiva o relatie de
durata
68. Caracteristica serviciilor care consta in aceea ca calitatea serviciilor este diferita in functie de cine le furnizeaza, cand, unde si cum sunt furnizate este:
c. variabilitatea serviciilor
69. Care sunt atributele produsului care comunica beneficiile pe care le va oferi:
c. calitatea, caracteristicile, stilul si designul
70. Distributie cea mai larga o au:
c. produsele de uz curent
71. Produsele necautate sunt produsele:
c. cunoscute dar consumatorl nu se gandeste in mod normal sa le cumpere
72. Strategia utilizata de Danone care a introdus pe piata sub marca sa un iaurt fara grasimi si un iaurt mare economic cu arome diferite de fructe a folosit
strategia de marca:
a. extinderi de linie
73. Strategia de marca utilizata de Honda care foloseste numele companiei pentru anumite produse cum ar fi automobile, motociclete, tunuri de zapada, masini
de tuns iarba, motoare de nava si snowmobiluri este:
b. extindere a marcii
74. Strategia de marca utilizata de Procter & Gamble pentru detergenti pentru care foloseste nume diferite la fiecare tip de detergent lansat pe piata (Tide,
Ariel, etc) se numeste:
c. multimarci
75. Cadourile promotionale sunt forme de:
c. promovarea vanzarilor
76. Producatorii de aparate de ras care stabilesc un pret mai mic la aceste aparate deoarece recupereaza prin vanzarea lamelor de ras folosesc strategia de stabilire
a pretului cunoscuta sub numele de:
c. pretul produsului captiv
77. Este forma a promovarii vanzarilor:
c. pachete de produse cu pret redus
78. Ca functii logistice indeplinite de intermediari pot fi enumerate:
1. transportul; 2. stocarea; 5. depozitarea; 7. manipularea marfurilor
b. 1 – 2 – 5 – 7
79. Conceptul de comunicare integrata de marketing presupune:
a. compania combina cu atentie si coordoneaza multiplele sale canale de comunicare pentru a transmite un mesaj clar, consistent si convingator
despre organizatie si produsele sale
8 0. Producatorul de mobilier de birou Herman Miller a creat un conflict cu dealerii sai cand a deschis un magazin online vanzandu-si produsele direct la
clienti. Conflictul intra in categoria:
a. conflictului vertical
81. Posta vocala este o forma a:
c. marketingului direct
82. Nu este forma a marketingului direct:
d. relatiile cu publicul
83. Este o forma a marketingului direct:
a. folosirea e-mail-ului
84. Pentru determinarea stilurilor de viata ale clientilor pornind de la caracteristicile psihografice ale acestora pot fi avute in vedere modelele:
a. AIO si VALS
85. Conflictul orizontal al canalului de marketing este conflictul care are loc:
d. intre firme la acelasi nivel al canalului de marketing
86. Marcile multiple reprezinta o strategie de marca care presupune:
c. lansarea pe piata a unei marci noi pentru aceeasi categorie de produse
87. Marca privata se mai numeste si:
c. marca intermediarului
88. Astazi, conexiuni cu clientii sunt:
c. mai selective
89. Atunci cand o singura firma infiinteaza doua sau mai multe canale de marketing pentru a ajunge la unul sau mai multe segmente de clienti, ea are:
c. sistem de distributie multicanal
90. Sunt organizatii constituite doar din detailisti:
d. cooperative en detail
91. Cumpararea on-line este:
b. interactiva si imediata
92. Diferenta dintre comertul traditional si comertul pe internet consta in faptul ca:
c. comertul pe internet vizeaza un public activ iar comertul traditional vizeaza un public oarecum pasiv
93. Este element al mixului de marketing din perspectiva cumparatorului:
d. costul
94. Este metoda de analiza a portofolilului de afaceri:
b. BCG
95. Auditul de marketing reprezinta:
c. o examinare cuprinzatoare, sistematica, independenta si periodica a mediului, obiectivelor, strategiilor si activitatilor unei
companii pentru a determina zonele problema si oportunitatile
96. Stabiliti ordinea urmatoarelor componente, in functie de succesiunea lor intr-un plan de marketing: 1) Analiza amenintarilor si oportunitatilor, 2) Strategia
de marketing, 3) Bugete, 4) Rezumat, 5) Obiective si probleme, 6) Situatia prezenta de piata, 7) Programe de actiune, 8) Controale
b. 4 – 6 – 1 – 5 – 2 – 7 – 3 – 8
ANS: B
97. Care dintre urmatoarele aspecte sunt stabilite de un program de marketing: 1) responsabilii, 2) strategia firmei, 3) timpul necesar pentru fiecare activitate,
4) strategia de marketing, 5) succesiunea activitatilor desfasurate, 6) obiectivele de marketing, 7) discutiile preliminare cu directorul general, 8)
auditul de productie
b. 1, 4, 6
ANS: B
98. Care dintre conceptele managementului marketingului sustine ca realizarea scopurilor organizatorice depinde de stabilirea nevoilor si dorintelor pietelor
tinta si livrarea satisfactiilor dorite mai eficient decat concurenta:
b. conceptul de marketing
99. Nevoile umane sunt:
a. stari de privatiune resimtita
100. Versiunea pe internet a comertului prin mijloace orale care implica ideea unui mesaj e-mail care este atat de reusit incat clientii vor dori sa-l transmita
mai departe prietenilor lor se numeste:
b. marketing viral
101. Cand o societate comerciala a constatat ca a scazut puterea de cumparare a populatiei din Judetul Vaslui datorita cresterii ratei somajului, a studiat:
c. mediul economic
102. Familia reprezinta cel mai important:
b. grup de referinta
103. Dupa Abraham Maslow nevoile cele mai importante se considera a fi:
c. nevoile fiziologice
104. Pentru a deveni utile segmentele de piata nu este necesar sa fie:
b. mici
105. La care dintre produsele de consum comportamentul de cumparare al clientului se caracterizeaza prin preferinta si loialitate puternica fata de marca, efort
de cumparare, comparatie scazuta intre marci, sensibilitate scazuta la pret:
c. produsele speciale
106. Care sunt functiile pe care nu le implica distributia fizica:
d. gruparea
107. Conceptul management marketingului care sustine faptul ca majoritatea clientilor vor favoriza produsele care sunt disponibile si convenabile este:
a. conceptul de productie
108. Pozitia unui produs reprezinta:
c. locul pe care acel produs il ocupa relativ cu cele ale concurentei in mintea consumatorilor
109. Ideea unui mesaj e-mail care este atat de reusit incat clientii vor dori sa-l transmita mai departe prietenilor lor reprezinta:
c. marketing viral
110. Webcasting-ul reprezinta:
b. un canal atractiv prin intermediul caruia comerciantii online pot sa-si trimita pe internet propriile lor reclame sau alte
informatii
Politici de marketing licenta 2010
1. In etapa definirii platformei de marketing:
c. se realizeaza un document care rezuma directia in care trebuie orientate eforturile de proiectare a ambalajului pentru a obtine pe piata
efectele scontate
2. Analiza pragului de rentabilitate:
a. este efectuata pe baza costurilor, insa se tine seama si de cererea pietei
3. Printre formele particulare ale publicitatii de produs se numara:
a. publicitatea de conditionare
4. Una dintre urmatoarele componente se include in randul mediilor majore de transmitere a mesajelor publicitare:
d. presa scrisa
5. Ca suport publicitar, in functie de caracteristicile sale esentiale, catalogul se prezinta in trei variante. Care din urmatoarele variante exista in realitate?
catalogul de prestigiu
6. Care alternativa strategica a preturilor cauta cu un pret scazut sa patrunda rapid pe cat mai multe segmente de piata, doar in fazele finale ale ciclului de viata
al produsului:
a. strategia pretului penetrarii
7. Un canal de distributie:
e. poate cuprinde intermediari
8. Care din urmatoarele reprezinta un mijloc publicitar:
b. targurile si expozitiile
9. Dupa tipul mesajului difuzat publicitatea poate fi, publicitate:
b. factuala, de natura emotionala
1 0. In cazul in care o firma nou infiintata are ca obiect de activitate realizarea si distribuirea produselor necolorate si nevopsite din industria textila este
necesar sa adopte urmatoarea strategie legata de preturi:
a. alinierea la preturile competitiei existente
11. In functie de obiect, publicitatea pote fi:
b. publicitate institutionala
12. Publicitatea factuala:
a. pune accentul pe reliefarea caracteristicilor clare ale produsului
13. Nu este adevarat urmatorul enunt referitor la publicitatea comparativa:
are ca principal obiectiv stimularea cererii pentru un produs, serviciu sau marca, punand accentul pe conditiile de prezentare ale
acestora
14. Avantajul restituirii produsului cumparat reprezinta:
c. o forma a activitatilor specializate de promovare
1 5 . In ce etapa de baza in proiectarea ambalajului se defineste sfera de cuprindere a publicului caruia i se va adresa ambalajul, se stabilesc obiectivele
programului precum si criteriile in functie de care va fi apreciat proiectul ambalajului respectiv:
b. platforma de marketing
16. Sistemul de marketing contractual este un sistem:
a. vertical
1 7. Capacitatea unei persoane sau unui grup de persoane de a transmite idei, ganduri, sentimente, opinii, unei alte persoane sau grup, in asa fel incat sa se
poata obtine un anumit raspuns reprezinta:
b. comunicare
18. Este faza a sistemului teoretic care sta la baza procesului de comunicatie promotionala:
b. canalul de transmitere a mesajului
19. Stocarea informatiei de catre receptorul mesajului, care inseamna conservarea elementelor esentiale ale mesajului, asa cum au fost intelese, “in memorie”,
in vederea unei utilizari viitoare reprezinta:
d. efectul comunicarii
20. Daca un producator fuzioneaza cu un detailist pot forma:
a. un sistem vertical de marketing
21. Cel mai folosit media de publicitate in marea majoritate a tarilor lumii este:
a. presa cotidiana
22. Media de publicitate cu durata de viata cea mai scurta a mesajului este:
c. presa cotidiana
23. Publicitatea de produs care pune accent pe continut, ambalaj, forma, etichetare sau inscrisuri pentru al face identificabil in masa ofertei este:
c. publicitate de conditionare
24. Costul marginal este:
a. costul aditional rezultat din producerea unei unitati aditionale
25. Ce metoda de stabilire a preturilor specifice este folosita in domeniul proiectarii gamei de preturi posibile pentru un nou produs si in general, pentru
stabilirea alternativelor de preturi pentru investitii, prognoza productiei, analiza riscului:
b. analiza pragului de rentabilitate
26. Din categoria formelor de desfacere care nu necesita magazine face parte urmatoarea grupare:
inchirierea produselor, comanda prin posta, automatele comerciale, comercializarea la domiciliu
27. Ce tip de publicitate este utilizata, mai ales, in perioada de debut a ciclului de viata al unui produs:
b. publicitatea de informare
28. Care este avantajul principal oferit de presa cotidiana:
b. flexibilitatea
29. Una dintre urmatoarele grupari este formata integral din metode ale activitatilor specializate de promovare (promovarii vanzarilor):
d. esantionul, demonstratia, cuponul
30. Activitatile de lobby reprezinta un instrument de promovare specific:
a. relatiilor publice
31. Firmele folosesc marcarea unui produs pentru:
a. a stimula vanzarea acestuia
32. Productia unei firme va continua atata timp cat:
d. venitul marginal este mai mare decat costul marginal
33. Canalele directe nu se folosesc:
d. pentru produsele rezistente si neperisabile
34. O unitate de desfacere cu amanuntul este definita ca fiind:
b. unitatea in care produsele se vand consumatorului sau utilizatorului final
35. In functie de obiect, publicitatea poate fi:
a. publicitate de produs, publicitate de marca, publicitate institutionala
36. Care dintre urmatoarele principii nu este specific pubilicitatii?
c. principiul determinarii preturilor in functie de concurenta
37. Nu este tehnica de determinare a bugetului publicitatii:
c. metoda analizei marginale
38. In cadrul stabilirii marimii fortei de vanzare, metoda volumului de munca necesar nu are si urmatoarea etapa:
b. determinarea marimii esantionului reprezentativ
39. Formele politicii pretului psihologic sunt:
a. pretul input, pretul traditional, pretul de prestigiu
40. Tehnica AIDA in vanzari inseamna:
a. atragerea atentiei, mentinerea interesului, nasterea dorintei, obtinerea actiunii de cumparare
41. Distributia duala sau multipla presupune:
c. utilizarea a doua sau mai multe canale de distributie pentru distribuirea
42. Enuntul corect este:
b. strategia de marketing > tactica de marketing
43. Modalitatea concreta de punere in aplicare a unei anumite strategii de marketing reprezinta:
a. tactica de marketing
44. Obiectivul strategic de marketing se concretizeaza cu ajutorul a trei elemente:
d. un anumit atribut, o scala, un scop
45. Este adevarat ca:
d. strategia reprezinta un element necesar pentru a conduce o intreprindere
46. O strategie de marketing este logica de marketing prin care o companie spera sa isi indeplineasca:
a. obiectivele de marketing
47. Nu este reala afirmatia potrivit careia tacticile de marketing:
b. impun subordonarea strategiilor de marketing
48. Faptul ca firma Ford dispune de societati de asigurare proprii reprezinta:
c. o diversificare laterala a gamei sale de produse
49. Daca se stie ca o firma are trei linii de produse care alcatuiesc gama sa de produse se poate determina:
c. largimea gamei de produse
50. Semifabricate si subansamble sunt considerate:
c. bunuri de productie
51. Brevetarea noului produs este o activitate specifica:
b. asigurarii legale a produsului
52. Adancimea unui canal de marketing este data de:
a. masura apropierii distribuitorului de punctele efective de consum ale produsului
5 3 . Organizatia en detail care presupune grupuri de detailisti independenti sponsorizati de un vanzator en-gros, dar care cumpara si gestioneaza marfa
impreuna, formeaza:
d. lanturi pe baza de voluntariat
54. Pozitionarea produsului reprezinta:
d. un proces de alegere si delimitare a segmentului pietei adecvat produsului si de identificare a conditiilor in care trebuie plasat acesta
55. Una din urmatoarele variante nu este forma de rabat:
c. reducerile pentru produsele unicat
56. De cele mai multe ori, produsele de folosinta indelungata se vand prin distributia:
a. selectiva
57. Premiul este o metoda specifica:
b. promovarii vanzarilor
58. Sunt metode specifice promovarii vanzarilor:
1. demonstratia la locul de vanzare, 3. evidentierea promotionala in magazin, 7. esantionul,
a. 1, 3, 7
59. Una dintre urmatoarele grupari este formata integral din metode ale promovarii vanzarilor:
d. esantionul, demonstratia, cuponul
60. Canalele directe nu se folosesc:
d. pentru produsele rezistente si neperisabile
6 1 . Organizatia en detail care presupune grupuri de detailisti independenti sponsorizati de un vanzator en-gros, dar care cumpara si gestioneaza marfa
impreuna, formeaza:
d. lanturi pe baza de voluntariat
62. Distributia inversa se refera la:
b. returnarea produselor sparte sau nedorite de la clienti sau revanzatori
6 3 . Unii dealeri Renault din Bucuresti s-au plans de alti dealeri din oras care le fura din vanzari fiind prea agresivi in stabilirea preturilor si promovare
vanzand si in afara teritoriilor desemnate. Acest tip de conflict se numeste:
b. conflict orizontal
64. Conflictul din cadrul canalului de distributie poate fi:
a. conflict orizontal
65. Forma platita de prezentare si promovare nepersonala de idei, bunuri sau servicii facuta de catre un sponsor identificat, cu efecte psihologice pe termen
lung, reprezinta:
d. publicitate
66. Construirea unei baze de date de clienti reprezinta punctul de pornire in desfasurarea unei campanii eficiente de:
marketing direct
67. In marketing prin strategia de impingere se intelege:
b. ca producatorul sa-si directioneze activitatile de promovare mai intai catre distribuitori, pentru a-i convinge sa preia produsul si sa-l
promoveze in continuare pana la consumatorii finali
68. Marketingul direct este element al mixului de comunicare de marketing, care presupune:
c. comunicarea directa cu consumatorii individuali, alesi cu grija, care are ca scop primirea unui raspuns imediat din partea consumatorilor, cat
si cultivarea relatiilor pe termen lung cu acestia.
69. Axul promotional reprezinta:
a. ideea esentiala, care se doreste a fi transmisa, pentru a servi la redarea realitatii psihologice a produsului, adica la reprezentarea acestuia in
mintea utilizatorului, pe care intentionam sa-l convingem asupra oportunitatii achizitionarii marfii respective
70. Mesajul publicitar este:
c. ideea ce se vrea transmisa si care ia diferite forme in functie de mediu si suport
71. Comunicarea poate fi definita ca si:
c. capacitatea unei persoane de a transmite informatii catre o alta persoana, in asa fel incat sa se poata obtine un anumit raspuns
72. Ce canal de marketing are numarul cel mai mic de nivele de intermediari:
b. canalul scurt
73. Reactia destinatarului mesajului transmisa emitatorului acestuia reprezinta:
c. feed-back-ul
74. Pentru a se considera ca are loc comunicarea este suficient:
b. sa se determine un feed-back
75. Unul dintre obiectivele vizate prin intermediul publicitatii de informare il reprezinta:
c. stimularea cererii potentiale pentru un produs
76. In perioada declinului, la nivelul ciclului de viata al produsului:
d. noile produse elimina produsul in cauza sau il demodeaza, ca urmare a preferintelor consumatorilor
77. Este strategie in politica de pret:
b. strategia penetrarii
78. Face parte din activitatile componente ale politicii de produs:
b. asigurarea legala a produsului
79. Produsele care nu suporta nici o standardizare si sunt foarte rar sunt cumparate a doua oara sunt:
b. bunurile de noutate
80. Calculatoarele electronice din departamentul de marketing ale unei firme fac parte din categoria:
c. bunurile de echipament secundar
81. Face parte din activitatile componente ale politicii de produs:
b. asigurarea legala a produsului
82. Care alternativa de strategie a preturilor cauta sa profite de pe urma existentei unei categorii de consumatori care sunt dispusi sa plateasca preturi mai
ridicate decat altii pentru un produs care ii intereseaza:
c. strategia pretului ridicat
83. Competitia prin preturi are loc prin:
b. scaderea pretului produselor similare de catre o firma fata de concurentii acesteia, scadere justificata prin costuri de productie mai mici
84. Linia de produse semnifica:
c. un grup omogen de produse sub aspectul materiei prime sau al tehnologiei de fabricatie
85. Mesajul publicitar format, de regula, din 5-8 cuvinte, care semnaleaza produsul sau marca sa si care asociaza mesajului publicitar cele mai sugestive
caracteristici (atribute) de natura promotionala se numeste:
c. slogan
86. Diversificarea orizontala a gamei de produse presupune:
d. cresterea numarului de linii de produse in cadrul gamei
87. Latimea canalului de marketing prin care este distribuit un anumit produs reprezinta:
b. numarul unitatilor prin care se asigura distribuirea unui produs in cadrul fiecarei secvente a rutei distributiei
88. Nu este tip de comunicatie promotionala:
c. comunicatia intraorganizationala
89. Echipamentele foarte scumpe, cum ar fi generatoarele, avioanele se vand:
b. direct cumparatorilor industriali
90. Diversificarea verticala a gamei de produse presupune:
c. cresterea nomenclatorului de produse
91. Ce se poate spune de gama de produse a firmei Procter&Gamble care are 36 sorturi distincte la creme cosmetice si 11 sorturi la sampoanele pentru baie:
b. gama de creme cosmetice este mai adanca decat cea a sampoanelor pentru baie
92. Care sunt caracteristicile bunurilor si serviciilor de productie:
d. evaluarea pietei care ofera bunuri de productie se poate face mai usor decat cea a pietei care ofera bunuri de consum
93. Diferenta dintre tactica si strategie consta in:
d. aplicarea in practica a strategiei se face cu ajutorul tacticii
9 4. O intreprindere de confectii ofera o gama de produse alcatuita din 5 linii de produse: costume barbati, costume femei, camasi barbati, camasi femei,
costume copii. Care este profunzimea gamei de produse a firmei?
c. nu se poate determina deoarece datele sunt insuficiente
95. Acordarea de stimulente pe termen scurt, cu scopul de a incuraja clientii sa incerce sau sa achizitioneze un anumit produs sau serviciu, reprezinta:
b. promovarea vanzarilor
9 6 . Componenta logisticii comerciale care antreneaza circa 2/3 din totalul costurilor logisticii si reprezinta una dintre activitatile de baza ale procesului
distributie (cea mai importanta din perspectiva costurilor generate):
a. transportul produselor
97. Dezvoltarea gamei de produse in directii conexe structurii de baza reprezinta o:
d. diversificare laterala
98. Sistemul de comunicatie prin care intreprinderea pune in circulatie o idee sau o informatie nu cuprinde unul din urmatoarele elemente:
d. o cercetare a audientei mesajului
99. Pe baza caror criterii Consiliul examineaza proiectele ambalajului alese:
d. criterii stabilite in platforma de marketing
100. Nu este etapa de baza in proiectarea ambalajului unui produs:
b. crearea si testarea conceptului
101. Strategia penetrarii se refera la:
c. fixarea unui pret initial scazut, aplicandu-se chiar si in fazele finale ale ciclului de viata al produsului
102. Nu este metoda a preturilor specifice:
c. preturile bazate pe analiza mixului de marketing
103. Costul aditional rezultat din producerea unei unitati aditionale se numeste:
c. cost marginal
104. Publicitatea destinata influentarii cererii selective contribuie:
b. la deplasarea curbei cererii pentru o anumita marca
105. Combinarea a doua sau mai multe faze ale canalului sub o singura conducere reprezinta integrarea canalului
a. verticala
106. Comunicarea avand drept scop vanzarea unui produs, in care transmiterea mesajului comunicational se va face prin crearea unor stiri, este forma de:
c. relatii publice
107. Pentru distribuirea unor produse industriale complexe este bine sa se utilizeze canale de distributie de genul:
a. producator-cumparatori industriali
108. Este stratagie in politica de pret:
b. strategia penetrarii
109. Firmele folosesc marcarea unui produs pentru:
d. a stimula vanzarea acestuia
110. Este canal de transmitere a mesajului in procesul de comunicatie:
b. telefonul
1 1 1. Stocarea informatiei de catre receptorul mesajului, care inseamna conservarea elementelor esentiale ale mesajului, asa cum au fost intelese, “in
memorie”, in vederea unei utilizari viitoare reprezinta:
d. efectul comunicarii
112. O trasatura nedorita a sistemului de comunicatie este zgomotul care poate sa apara:
e. la fiecare veriga a procesul de comunicatie pot apare blocaje
113. Comunicarea avand drept scop vanzarea unui produs, dar transmiterea mesajului comunicational se face prin crearea unor stiri de catre firma este forma
de:
c. relatii publice
114. Firma Coca-Cola a organizat in domeniul bauturilor racoritoare, cu ocazia lansarii produsului Diet Coke cel mai mare dineu oficial. Aceast dineu este
tehnica de:
b. relatii publice
115. Analiza pragului de rentabilitate
d. poate determina cantitatea care trebuie vanduta la un pret stabilit in vederea acoperirii costurilor dar nu se poate preciza daca efectiv
cantitatea aceasta poate fi vanduta
116. Pentru un vanzator in conditii de concurenta monopolista, curba cererii
b. este indreptata in jos
117. Care din urmatoarele situatii nu reprezinta o solutie in cresterea eficientei marcii legat de reproiectarea ambalajului:
c. cand cercetarile asupra pietei stabilesc ca forma concreta a ambalajului influenteaza favorabil volumul desfacerilor la produsul respectiv
118. Televiziunea reprezita:
c. unul dintre cele mai ofensive mijloace media care da impresia de contact cu
119. Care tip de catalog se caracteizeaza printr-o descriere detaliata, strict comerciala, a marfurilor oferite spre vanzare, a dimensiunilor si performantelor
acestora:
b. catalogul de lucru
120. Mijloacele utilizate in activitatea de relatii publice sunt adresate:
d. publicului intern, publicului extern